GRAWERTON
Technika grawertonu polega na nanoszeniu napisów i grafik za pomocą metody termicznej. Proces wykonania takiej dekoracji rozpoczyna się od przygotowania wzoru i jego wydruku na tradycyjnej drukarce laserowej lub cyfrowej. W drugim etapie nanosi się ten wydruk na powierzchnię prasy poprzez jego wgrzewanie za pomocą prasy termotransferowej. Połączenie dużego nacisku i wysokiej (200 st. C) temperatury sprawia, że wydruk integruje się z powierzchnią materiału. Zalety, jakimi wyróżnia się nadruk grawertonowy, to przede wszystkim:
Do drukowania laserowego podstawowych wzorów wykorzystuje się specjalny papier termotransferowy, a projekt nanoszony jest w odbiciu lustrzanym. Dzięki temu po nałożeniu na blachę odbija się prawidłowo.
Zastosowanie grawertonu
Technika grawertonu stwarza szerokie możliwości tworzenia dodatkowych gadżetów reklamowych, a także przedmiotów pamiątkowych, podarunkowych i okazjonalnych o wysokiej trwałości. To doskonała alternatywa dla tradycyjnego grawerowania laserowego, która przeważa nad nim możliwością stosowania wielokolorowych kompozycji. Dystansuje też znacznie mniej trwałe naklejki reklamowe. W tej technologii produkuje się między innymi:
Poniżej przykłady GRAWERTONU
GRAWER
Grawerowanie jest czynnością polegającą na usunięciu z powierzchni danego materiału jego bardzo cienkiej warstwy, a tym samym na stworzeniu określonego wzoru. Innymi słowy grawerowanie polega na wytworzeniu liter, cyfr, stempli, obrazów lub jakichkolwiek innych wzorów na określonej powierzchni. Do tego celu stosuje się specjalne narzędzia oraz techniki. W branży reklamowej zdecydowanie największą popularnością cieszy się grawerowanie laserowe, wykonywane – jak sama nazwa wskazuje – specjalnym laserem.
Grawer stosujemy także na gadżetach reklamowych takich jak długopisy, pendrive itp.
Może Cię zainteresować: Kalendarze z nadrukiem